Publicat pe Lasă un comentariu

5 lucruri pe care ar trebui să le știi despre pastilele de dormit

Declarația unei persoane cu privire la obiceiul său de a lua pastile pentru a dormi ne-a făcut să ne dorim să abordăm acest subiect. Sunt pastilele de dormit o alegere potrivită și sănătoasă chiar dacă acestea sunt prescrise de medic?
Europenii, printre care și românii, apelează din ce în ce mai mult la pastile de dormit cu prescripție medicală. Cel mai recent studiu al CDC a demonstrat că aproape 9% din populația Europei și 14% a întregului glob iau somnifere pe bază de prescripție medicală, iar în cea mai mare parte sunt femei. Dacă simțiți nevoia să adoptați un astfel de comportament, îndreptându-vă spre un specialist pentru a vă face o analiză completă, puteți lua în considerare următoarele aspecte:
1. Nu ar trebui să fie o primă soluție
Insomnia constantă poate fi un semn că suferim de anumite probleme psihice, de unele tulburări medicale sau de unele dereglări de somn.
Dacă aveți un comportament neobișnuit, din cauza unei decăderi emoționale ori nu reușiți să adormiți chiar după ore în șir petrecute în pat, în primă fază ar trebui sa renunțați la cofeină și la nicotină și să faceți dușuri fierbinți înainte de a vă pune la somn, iar dacă nici așa nu veți observa schimbări trebuie să vizitați un medic specialist.
2. Nu toate pastilele acționează în aceeași direcție
Aceste pastile sunt concepute pentru diverse nevoi cum ar fi: dacă doriți să adormiți mai repede, dacă doriți să dormiți o perioadă mai lungă de timp sau dacă le doriți pe amândouă. Important este să administrați pastilele pe care vi le-a prescris medicul specialist.
3. Pot avea efecte adverse
Dacă luați pastile de dormit pentru o perioadă mai lungă de timp, iar apoi vă opriți brusc din administrarea acestora, acest lucru poate duce la stări de sevraj, de anxietate, de greață și chiar la vise ciudate.
4. Nu pot fi administrate dacă suferim de anumite boli
Pentru cei care suferă de boli precum depresia, schimbări metabolice, apnee în somn sau probleme respiratorii există riscuri despre care medicul specialist le-a vorbit atunci când au cerut ajutor specializat.
5. Administrarea pastilelor de dormit pot scădea durata de viață
De-a lungul timpului s-a demonstrat că acestea cresc predispunerea la cancer, dar și rata de a trai se poate înjumătăți.

Alte recomandări de care poți ține seama înainte de a vizita medicul specialist

• Temperatura aerului din dormitor trebuie să fie potrivită. În camera dumneavoastră nu trebuie să fie nici prea cald, nici prea frig. Studiile arată că o temperatură curpinsă între 15 și 23 de grade este ideală. Extremele în ceea ce priveşte temperatura conduc la scăderea calităţii somnului.
• Foloseşte odorizante cu miros de lavandă. Mirosul de lavandă se pare că este un antidot pentru insomnie. Poţi încerca să foloseşti beţişoare parfumate cu lavandă sau uleiuri aromatice.
• Încearcă să-ţi relaxezi progresiv muşchii. Începe cu picioarele, încordând muşchii cât numeri până la cinci. Apoi relaxează-te. Fă aşa cu fiecare grupă de muşchi din corpul tău, până ajungi la cap. Meditaţia este, de asemenea, o cheie pentru obţinerea unui somn satisfăcător.
• Bea ceva cald înainte de culcare. Chiar dacă un pahar de lapte cald nu este dovedit că ar da senzaţia de somn, băuturile calde cu siguranţă te ajută să te relaxezi şi poate să-ţi simţi pleoapele puţin mai grele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.