Publicat pe Lasă un comentariu

Mușețelul pentru stările de anxietate și somn.

Servirea unei cești de ceai de mușețel este unul dintre cele mai vechi trucuri pentru combaterea anxietății și a insomniei. Pentru unii oameni face minuni, în timp ce alții preferă medicamente mai puternice sau metode diferite. Activitatea de a lua un loc și a bea o ceașcă de mușețel sau ceai de valeriană pare a fi un ritual de relaxare în sine.

Dar funcționează cu adevărat sau este vorba de efectul placebo?

rsz_chamomile

Dacă sunteți în căutarea unui remediu pe bază de plante care să vă ajute în momente dificile, vestea bună este că există dovezi care atestă calitățile mușețelului, acesta având efecte benefice.

Beneficiile mușețelului

  1. Tipurile de mușețel utilizate în medicina alternativă

Mușețelul este un membru al familiei de plante Asteraceae, iar această familie de plante este alcătuită din multe alte specii, cum ar fi daisy și floarea-soarelui.

Există mai multe feluri de mușețel, dar două dintre ele sunt cele mai frecvent utilizate în medicina pe bază de plante:

  • Chamomile germane- mușețel german ( Matricaria chamomilla )
  • Mușețel român ( Chamaemelum nobile )

Dintre cele două, mușețelul german este mai popular, dar și mușețelul român este de asemenea utilizat pe scară largă în unele țări.

  1. Mușețelul – o plantă veche și populară

Utilizarea mușețelului ca plantă medicinală datează din vremurile vechi egiptene, romane și grecești. În lumea modernă, aceasta rămâne una dintre cele mai populare plante medicinale din întreaga lume.

Cercetarea din Quebec, de exemplu, a arătat că mușețelul a fost cel mai popular ajutor natural pentru somn. Din 997 de adulți, 18,5% au avut un ajutor natural de somn în ultimele 12 luni, iar mușețelul a fost cel mai popular. Se estimează că aproximativ 1 milion de cești de ceai de mușețel se beau în fiecare zi în întreaga lume.

  1. Dovezi de cercetare în sprijinul mușețelului

Având în vedere că mușețelul popular este un remediu pentru problemele de somn și anxietate, este surprinzător cât de puține studii clinice au fost făcute pentru a investiga eficacitatea acestuia.

Portion of dried Chamomile

  1. A) Cercetarea insomniei

În 2011, cercetătorii de la Universitatea din Michigan au analizat calitatea subiectivă a somnului și funcționarea în timpul zilei la 34 de pacienți cu insomnie cronică.

Timp de 28 de zile, participanților li s-au administrat fie 270 mg mușețel, fie alte medicamente cu efect placebo de două ori pe zi. Ei au descoperit că au existat îmbunătățiri ușoare în unele aspecte ale somnului, concluzionând că:

            „Mușețelul ar putea oferi beneficii modeste ale funcționării în timpul zilei și beneficii mixte pe măsura timpului de somn, comparativ cu placebo, la adulții cu insomnie primară cronică.”

În ciuda acestui efect pozitiv, au constatat că grupul placebo a avut un timp de somn mai puțin bun decât grupul care a consumat ceai de mușețel. Ei, de asemenea, raportează că este în regulă să luați mușețel în doza precizată.

  1. B) Cercetarea anxietății

Cercetarea mușețelului și a anxietății pare mai promițătoare decât dovezile insomniei destul de limitate. În 2009, cercetătorii de la  Universitatea din Pennsylvania au dat extract de mușețel la 28 de persoane cu tulburare de anxietate generalizată (GAD), iar la 29 de pacienți li s-a administrat un placebo.

După 8 săptămâni, au descoperit o reducere semnificativă a anxietății în rândul grupului care au consumat mușețel. Cercetătorii spun:

            „Demonstrarea eficacității și tolerabilității mușețelului la pacienții cu GAD mai blând poate oferi o acceptare mai largă a tratamentului anxiolitic în comunitatea medicală generală. În ciuda limitărilor acestui studiu inițial, concluziile prezente sugerează că mușețelul poate avea un efect anxiolitic modest la unii pacienți cu GAD –influențe ușoare.”

  1. C) Un studiu pe termen lung cu privire la anxietate

Mai recent, în 2016, cercetătorii din SUA au  efectuat primul experiment pe termen lung pentru tulburarea de anxietate generalizată. În prima fază, 179 de participanți au luat zilnic extract de mușețel de 1500 mg timp de 12 săptămâni. După aceea, au fost împărțiți în două grupuri pentru încă 26 săptămâni – un grup a continuat terapia cu mușețel, iar celălalt a primit un placebo.

Au găsit câteva rezultate foarte promițătoare:

  • Participanții au avut simptome de anxietate semnificativ mai reduse și ameliorarea bunăstării psihologice.
  • Grupul care a consumat mușețel a mers mai mult înainte de a se confrunta cu o recidivă.
  • A fost îmbunătățită tensiunea arterială.
  • Doza mai mare de 1500 mg este recomandată. Au existat doar câteva efecte secundare ușoare, care au fost observate și în grupul placebo.

Mulți oameni au episoade de insomnie din cauza anxietății, a stresului și a îngrijorărilor normale ale vieții.

 

  1. D) Cercetarea anxietății și depresiei

În 2012, echipa de la Universitatea din Pennsylvania a efectuat o altă analiză  a datelor din studiul din 2009 de mai sus. Ei au descoperit o reducere semnificativă a scorurilor de depresie pentru toate grupurile, spunând:

            „Mușețelul poate exercita un efect antidepresiv semnificativ la om.”

Așa cum se întâmplă adesea în cazul cercetărilor clinice, echipele din toate aceste studii spun că este nevoie de mult mai multe cercetări pentru a confirma rezultatele acestora. Dar ele oferă un motiv de optimism, în special în ceea ce privește ajutorul cu privire la anxietate.

Poate că cercetările viitoare vor arăta că cei a căror insomnie este strâns legată de anxietate, stres sau depresie ar putea folosi mușețel pentru a remedia problemele.

  1. Alte beneficii ale mușețelului

Mușețelul a fost folosit de mult timp pentru o gamă largă de afecțiuni, nu doar anxietate și insomnie. În anumite condiții, cercetările în creștere arată că funcționează, în timp ce pentru alții rămâne credință populară, cel puțin pentru moment.

Un beneficiu deosebit de interesant ar putea fi prevenirea cancerului. O echipă din Suedia a testat un agent botanic, cunoscut sub numele de TBS-101, compus din mușețel și alte 6 extracte de plante. Ei au descoperit că are o „activitate semnificativă împotriva cancerului” la șobolanii cu cancer de prostată.

În 2010, cercetătorii din Cleveland au investigat toate utilizările tradiționale ale mușețelului. Ei au reușit să găsească cercetări care demonstrează că acesta poate ajuta la:

  • Problemele cardiovasculare;
  • Stimularea sistemului imunitar;
  • Oferind o anumită protecție împotriva cancerului.

În plus, au descoperit că în anumite părți ale lumii mușețelul  are multe alte beneficii și utilizări, cum ar fi:

  • Anti-inflamator;
  • Antioxidant;
  • Crampe menstruale;
  • Răni, ulcere, eczeme, gută, iritații ale pielii, vânătăi, arsuri, nevralgii, sciatică, artrită, dureri reumatice și hemoroizi;
  • Frecvente infecții la rece, urechi și ochi, blocate conducte lacrimogene, conjunctivită și inflamație nazală;
  • Infecții bacteriene ale pielii, gurii și tractului respirator;
  • Indigestie, diaree, flatulență, boală de mișcare, crampe de stomac, greață și vărsături;
  • Erupție cutanată, varicelă, colică și febră la copii.
  1. Efecte secundare

Unii oameni ar putea avea o reacție alergică la mușețel. Institutul Național de Sănătate al Statelor Unite vă informează  că este mult mai probabil să fiți alergic dacă sunteți sensibil la plante din aceeași familie, cum ar fi ragweed, crizanteme, gălbenele sau margarete.

  1. Cum funcționează mușețelul

Având în vedere numeroasele condiții pe care mușețelul le-a raportat pentru a ajuta, întrebarea cu privire la modul în care se poate face acest lucru este naturală. Oamenii de știință  nu sunt încă 100% siguri cum funcționează, chiar și în domeniile în care cercetarea arată că este eficientă. Deși apigeninul primește în prezent o atenție deosebită, mușețelul are mulți alți compuși activi care ar putea contribui la efectul sedativ și, eventual, la celelalte beneficii.

  1. Cum să administrați mușețelul

Mușețelul poate fi cumpărat în mai multe forme: pungi de ceai gata preparate, capete de flori uscate, extract de ulei, creme, loțiuni și pastile de dormit pe bază de plante.

Când faceți ceai, capetele de flori uscate pot fi folosite pentru a face perfuzii. Adăugați 2 sau 3 lingurițe la o cană de ceai, lăsați să își facă infuzia timp de până la 15 minute. Alternativ, adăugați 1 sau 2 picături de ulei esențial într-o ceașcă de apă fiartă. S-ar putea să considerați că trebuie să beți în mod regulat pentru a beneficia de aceleași efecte pe care le-ați văzut în studiile de cercetare.

Deoarece mușețelul este disponibil în atâtea forme, este înțelept să urmați instrucțiunile pentru a stabili doza corectă și durata de timp pentru care poate fi folosit. Dacă intenționați să-l utilizați pentru una dintre condițiile mai puțin dovedite, vă recomandăm să faceți o cercetare atentă pentru a obține sfaturi mai specifice. Un bun punct de plecare este site-ul web www.livadacuceai.ro din România care conține o secțiune cuprinzătoare privind diferitele preparate.

Concluzie

Se spune uneori că remediile pe bază de plante funcționează cel mai bine datorită sau relaxarea care apare în urma unei cești de ceai.

Deși servirea unui ceai din plante face parte din rutina de dinainte de culcare, în cazul mușețelului ar putea fi mai mult de atât, el aducând cu sine mai multe beneficii și efecte pozitive pe termen lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.